مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع : 1394/11/07
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مجتبی ماجدی
امروزه بازاریابی به فلسفه ای تبدیل شده که از طریق آن می توان ارتباطی پویا با بازارهای مورد نظر برقرار کرد و از طریق روش های مختلفی نظیر نوآوری در محصولات، اعمال سیاست های هزینه گرایی، توجه به نیاز مشتریان و درنظر گرفتن استراتژی های رقبا در بازار رسوخ کرد. تولیدکنندگان خشکبار به منظور افزایش سهم فروش خود در بازار تلاش می کنند تا با استفاده از قابلیت های بازاریابی حداکثر ارزش افزوده را بدست آورند،همچنین بسیاری از تولید کنندگان پا فراتر نهاده و در فرایند تولید و عرضه به مرحله نوآوری در تولید و ارائه محصولات خشکبار رسیده اند که می تواند در کنار قابلیت های بازاریابی عاملی باشد برای رقابت با رقبا و کسب سودهای انحصاری در بازار و همچنین بتوانند مدیریت و رهبری بازار را در اختیار بگیرند. استان خراسان جنوبی از استان ها غنی و برخوردار در زمینه کشاورزی محسوب می گردد که محصولات خشکبار یکی از محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی به شمار می رود و در سالهای اخیر با مشکلاتی در زمینه نحوه تولید این محصولات و هزینه های بالای تولیدی و استفاده از روش های سنتی تولید و همچنین مشکلاتی در زمینه فروش و بازاریابی این محصولات مواجه بوده اند. لذا در در پژوهش بر آن شدیم که عوامل موثر بر قابلیت بازاریابی و فروش محصولات خشکبار استان خراسان جنوبی را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم و میزان رابطه هریک از این عوامل را با فروش بسنجیم، این پژوهش از نوع کاربردی و همبستگی است که پس از جمع آوری اطلاعات از طریق روشهای کتابخانه ای و میدانی نظیر پرسشنامه، از تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده، مشخص گردید که عواملی نظیر نوآوری و هزینه گرایی تاثیر و رابطه بیشتر با میزان قابلیت بازاریابی و فروش خشکبار در استان خراسان جنوبی دارند و سایر عوامل از قبیل مشتری مداری و هزینه گرایی تاثیر و رابطه زیادی در فروش ندارند. کلمات کلیدی: قابلیت بازاریابی، فروش، نوآوری، مشتری مداری، رقیب مداری، هزینه گرایی